Szent András Sörfőzde - Barackos Ipa

Azt hiszem, jobb ha már így az elején megvallom, hogy most egy olyan sört hoztam nektek, amit már kóstoltam korábban, sőt bejegyzés is született róla… azzal a különbséggel, hogy akkor, az egy egyszeri főzetnek készült a 2021-es Nyúlon Túl személyében.Azonban úgy tűnik Békésszentandráson sokunk rimánkodását meghallották és átemelték állandó szortimentjük részévé (amúgy már viszonylag régen, csak eddig sajnos elkerülte a figyelmemet) Barackos Ipa néven. 

img_20230804_120850.jpg

Úgy sejtem, már az Almás Rétes kóstoláskor is említettem, de nekem kifejezetten tetszik a Szent András Sörfőzde új dizájnja és az, hogy még mindig mennyire informatív a címkéjük. 
Egy ilyen sör újra kóstolásánál, ami annyira ízlett, mint a Nyúlon Túl annakidején, mindig van bennem egy kis félsz. Vajon most is ízleni fog-e, változtattak-e a recepten, még mindig olyan brutál sok gyümölcsöt adnak-e hozzá mint akkor, vagy ugye szimplán az én ízlésem is változhatott és akkor egy kellemes emlék fog odaveszni… 

img_20230804_120518.jpg

A kupak levétele után már egyből érezhetővé vált a bazsalikom jellegzetes illata. 
Majd a kitöltést követően vastag tartós fehér habréteg ült a rostos baracklére emlékeztető színű és ködösségű New England ipára. 

img_20230804_120339.jpg

Megkóstolva minden kétségem és félelmem elszállt, ez a sör még mindig ugyanazt az élményt nyújtja, mint két évvel ezelőtt! A sárgabarack íze dominál benne elsősorban, enyhe kis fanyarsággal és pont annyi édességgel, hogy még ne legyen túl sok, de a fanyarságot ellensúlyozza.   
Most is nagymamám sárgabarack lekvárjának ízét idézi meg bennem és bizony sose hittem volna, hogy egy sör ezt az ízt tudja produkálni. 
A bazsalikom íze jól megfér a barackkal együtt, nem nyomják el egymást, hanem inkább csak enyhén megtöri annak egyeduralmát. 
A selymes kortyérzet pedig igazán kiváló desszert sörré varázsolja ezt az ipát. 

img_20230804_120659.jpg

Nem szeretnék és azt hiszem nem is tudnék kedvenc sört választani, hiszen nem is lehet egy gyümölcsös sört például egy Russian Imperial Stouttal versenyeztetni, de ha mégis választanom kellene, a Szent András Sörfőzde Barackos Ipája nálam biztos a dobogón végezne.  

 

Egészségetekre!