Várivóka - Szigligeti Sör és Szigligeti Meggysör

A múlt héten nem jelentkeztem új teszttel, az a hét a pihenésé volt, de ez a pihenés hozta meg az e heti teszt alanyát, pontosabban alanyait. 
A szigligeti várba vezető domb megmászása után bukkantam rá a vár büféjében a Várivóka névre keresztelt Szigligeti Prémium Pilsre és a Szigligeti Meggysörre. Nem tudtam ellenállni a kísértésnek, így vettem is gyorsan egyet-egyet belőlük a vár meghódításától vitézi hangulatba kerülve, egy életem egy halálom alapon. 

 img_20230722_113607.jpg

Nagy nyomozásokba nem kellett kezdenem a gyártó kilétét illetően, hiszen a kupakon ott díszeleg a tapolcai Stari sörfőzde logója.
A Stari 1992-ben kezdte meg működését a Balaton-felvidék első kisüzemi sörfőzdéjeként. 

 img_20230722_113725.jpg

Pici utánajárás után arra a következtetésre jutottam, hogy a Szigligeti sör a Stari Prémium Pils a meggyes pedig Stari Meggysöre a vár számára címkézve. De mivel korábban még egyiket se kóstoltam, így egyik sem veszítette el az újdonság faktorát számomra. 
A címkék egyszerűek, letisztultak, olyan kicsit "kézműves" hangulatúak. 

 img_20230722_122830.jpg

A pils színe szép szalmasárga, azonban hab gyakorlatilag nem képződik rajta, vagyis hogy az a kevés, ami van, az is azonnal eltűnik róla. 

Belekortyolva igazából azt kaptam, amire számítottam is. Enyhe malátás édesség és az azt kiegyensúlyozó komló keserűség, de egyik sem túl sok, olyan átlagos lágeres ízvilág. 
Könnyen iható, frissítő, de semmiképp sem vizes, ami az 5,4%-os alkohol tartalmat miatt meglepő is lenne, de ugye láttunk már csodákat. 

 

 A Szigligeti Meggysör viszont már egy picit érdekesebb tétel, mint a pils. Szép mély meggybordó színe van és még egy vékony kis habréteg is kiül a tetejére. 
A címke tanúsága szerint 30% a meggy tartalma, ami azért lássuk be, nem kevés és erről árulkodik az illata is. 
Szerencsére a kóstolás után sem kellett benne csalódnom, kellemes, enyhén fanyar meggyes íz fogadott. A sörös ízek inkább csak a háttérben húzódnak meg, azonban ez nem zavaró, kifejezetten kellemes frissítő ital. 

Volt bennem egy kis félelem, hogy egy olyan szörpös édes valami lesz, mint ami sok esetben a meggyes söröknél szokott lenni, azonban most kellemesen csalódtam. 

 img_20230722_122956.jpg

Ebben a melegben fotózni sem könnyű, bármint teszek mindig azonnal lecsapódik a pára a poháron és az üvegen 

 

Összességében mindkét sör rendben van, nem kifejezetten extrák, de jók. Pont azt tudják, amire kitalálták őket, hogy felérve a várba egy kellemes sör társaságában pihenhessük ki az út fáradalmait. 

 

 Egészségetekre!