Hübris Süpa

Ezen a héten a Hübris session ipáját a Süpa-t kóstoltam.
Esküszöm megfogadtam már az előző Hübris cikkem után, hogy nem fogok többet fennakadni a főzde nevezéktanán, na de azért mindennek van egy határa... Mi az hogy Süpa (?), mármint persze értem az ipájuk az üpa és ez egy session ipa így hát süpa… na de hát na, süpa?
Na jó inkább nézzük a sört. 

A címke dizájnja igazodik a főzde többi söréhez, ami nekem kifejezetten tetszik is, van egy letisztult egységes arculatuk, ami alapján a név elolvasása nélkül is tudhatjuk, hogy melyik főzdével is akad dolgunk.
Jelen esetben zöld alapon fehérrel szerepelnek a feliratok és egy igazán szép árnyalatú zöldet találtak, amit talán a képek nem is adnak vissza igazán, így mindenképp vegyük szemügyre, ha a boltok polcain meglátjuk. A domború feliratok pedig hozzájárulnak a prémium megjelenéshez. 

supa3.jpg

Kitöltve az illata friss, egészen zöld, kissé citromfüves, de leginkább a friss komló pellet illatára emlékeztet, mármint nem valamelyik komló fajtára, hanem úgy általánosságban a komlóra.
Kinézete rendben van, teás szín szép vastag fehér habbal, úgy néz ki, ahogy egy ipának ki kell néznie. 

supa1.jpg

Belekortyolva elsőre a lazasága tűnik fel, ami ugye session lévén semmiképp sem tekinthető hibának, ez a fajta jellege.
Az íze valahogy nem túl karakteres, nincsenek meg benne a ma divatos komló aromák, nincs sehol a gyümölcsösség, ami azért sessionök esetében jellemző szokott lenni. Helyette ízében is leginkább a “zöld íz” jelentkezik, ami az illatnál határozottan kellemes, azonban itt inkább csak lapossá teszi.
Számomra a keserűsége nem túl keserű, viszont az amennyi van, az is inkább az a gyantássan tapadós keserű és nem az a frissítő, mint mondjuk egy tonic esetében.
Ne értsetek félre, nem egy rossz sör a Süpa, bármely nagyüzemi főzde esetében azt mondanám rá, hogy ez így oké, viszont kisüzemi sörként hiányzik belőle az az extra, amiért a sörös polc előtt állva inkább azt vesszük le és nem a nagyüzemit. 

supa2.jpg

Lehet, hogy egy kicsit kritikusabb vagyok most kelleténél, de ennek leginkább az az oka, hogy tudom, hogy a Hübris ennél sokkal jobb söröket tud készíteni. Tudom hiszen több sörüket is kóstoltam már, de legfrissebb élmény tőlük a süpa kóstolása közben/után belekortyoltam a szintén Hübrises Mülnába és bizony az egy zseniális sör, ott megvan az az extra, amit most itt hiányoltam.

Egészségetekre! 

 

UI.: Az instagram/facebook oldalamat követve hamarosan hírt kaphattok róla, hogy milyen cikksorozat van készülőben.