Horizont Hazy Queen

A napokban, amikor a boltban megláttam a Hazy Queen-t, komolyan el kellett gondolkodnom, hogy írtam-e már róla, hiszen nem egy új sörről beszélünk. Így gyorsan át is böngésztem a blogot és megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem hogy a Hazy Queen-ről, de egy Horizont sörről sem írtam még. 
Pedig jó néhány sörüket kóstoltam már, legyen szó az alap szortimentről, vagy épp a "kísérleti szériájukról", a Playground-ról, akarom mondani a Selfish Games-ről, ami a kísérleti széria új neve (már vagy két éve, de nekem beleégett a tudatomba a Playground, akárcsak a Moszkva tér vagy a Lágymányosi híd…), vagy épp a méltán híres savanyú Sour Series-ről.

De a lényeg, hogy valami csoda folytán sosem írtam még egyik sörükről sem, pedig a kisüzem méltán kiemelkedő alakjai.
Söreik a magyar kisüzem szívcsakrájából, a budapesti főzdeparkból, egy modern, automatizált, a magas minőséget garantáló főzőberendezésről áramlik a fogyasztók kezei közé.
A rengeteg újdonságuk ellenére most egy igazi klasszikust kóstoltam tőlük a Hazy Queen személyében, ami egy new england ipa.
Hogy pontosan mióta az alapkínálat része, arról 
nem találtam infót, de 2018-ban már biztosan kapható volt, valamint 2019-ben meg is nyerte a World Beer Awards Specialty Ipa kategóriáját.

img_20230421_131445_2.jpg

A megjelenése a Horizont egységes dizájnjához igazodik, egy absztrakt festmény a címke háttere és egyben fő motívuma is.Pohárba töltve panaszra nem lehetett okunk mert a Hazy Queen bizony tényleg hazy, igazán ködös, akár csak egy rostos baracklé.Az illata pedig nagyon friss és gyümölcsös.

img_20230420_161225.jpg

Az első ami szembetűnik az a brutál gyümölcsösség, de nem úgy, mintha hozzáadott gyümölcsöt tartalmazna, hanem úgy, ahogy csak a hidegkomló tud egy sört trópusi gyümölcsössé, kissé barackossá tenni. Ezek mellé társul egy nagyon enyhe, éppen csak a teljes íz képhez szükséges keserűség.
Az extrán nagy gyümölcsösség ellenére a kortyérzet mégis egész selymes és könnyed, jól iható.
A frissessége a 6%-os alkohol tartalmát elfedi, így ha a nyári nagy melegben majd korsó számra gurítanánk le egy kraft sörös hely teraszán, akkor akár könnyen meg is viccelhet minket.

A Hazy Queen a stílus minden jegyét magán hordozza, bár a bjcp nagy könyvében a kategória csak mint hazy ipa
(21.C) szerepel, de aki valaha ivott már new england ipát az tudja mire gondolok, aki pedig még nem, azelőtt itt a lehetőség, hogy egy jó példát kóstoljon először.

Egészségetekre!